Tuesday, September 29, 2009

Alah Bisa tegal biasa =)


Pelbagai perkara yang saya pelajari sepanjang saya berkerja di kedai komputer mak saya ni. Almaklumla semua benda kene buat sendiri, kerana pekerjanya hanya seorang sahaja. jd kalu sebelum ini Sufi tak geti nak format komputer, nak wat share printer, fotostat (sikit-sikit), dll. tp sekarang, sejak kena jaga kedai niii, jd nak ke tak nak ke, mesti kene belajar. then today i know every thing yang basic la cthnye mcm format com, share printer, share fail, photostat (depan belakang, atas bawah dan mcm2 la customer nii nak), binding, laminate dll.

penggunaan internet atau komputer lak mcm2 aku dengar,

bang 1 jam
2 jam
3 jam
@ open (main sampai lebam)

dan ader tuu sampai nak main rm10byk gak duit budak2 niii, aku pun kalu nak guna komputer tak tahan lama-lama 1 jam pun rasa nyer dah merah mata niii. tp lepas niii org lain la jaga sbb aku akan reg utk sambung degree pertengahan okt nii, sapa ganti utk jaga kedai nii not sure lagi. walau apaer pun memang satu pengalaman berharga apebile dpt berkerja niii, almaklumla ni my first time kerja, sbb lepas spm dulu tak sempat nak keje sbb abih spm, amik lesen kereta, pastu p kursus komputer, then terus masuk college. jd aper yang nak aku campaikn walaupun benda2 yg kita tak pernah buat, sampai satu masa nti, kalu terpaksa kite kene wat gak.

'alah bisa tegal biasa'

blog kedai
CLICK here



POWER by Streamyx :)

Pembekal alat2 tulis

Nur Akrab Enterprise


Photostat, Laminate, Binding, FAX (mcm2 ader)


Sebahagian komputer utk melayari Internet


Budak2 yg tak abis2 GAME

"Keperluan Anda Keutamaan Kami"

SuFi

7 comments:

azfarannur said...

de keje kosong x utk aku..ko yer cc 2 katner????

DaNi said...

Kat IKS pulai...
keje! ko bukan tgh study lagi ke?

Azym Azizi said...

Bang..sy nak main sampai lebam..haha

Azym Azizi said...

Eh..mcm kenal je tagline kedai ko ni..

Lun said...

abg nk keje kat sane boleh?

ermm...
klw nk detail saya email eh

DaNi said...

Azym -> boleh2... meh laaa.
ko kenal ker teg line niii. huhuhu... tiada kaitan sama ada yg masih idup atau mati.

lun -> boleh2. nak antar kat comment pun leh. hehehe...

Owhmayynn said...

weii..,ak p'nh smpai la kt cc 2..
nnt kim slm rindu kt dk botet ye..
haha