Saturday, September 12, 2009

Shopping Hari Raya.... HOREY!



Pejam celik pejam celik, tahu-tahu sekarang kita sudah berada di penghujung ramadhan. seperti biasa semua orang sibuk menyediakan persiapan untuk menyambut Hari Raya Aidilfitri. Dan aku juga tak terkecuali.

Baju melayu tak sempat untuk disiapkan sebelum hari Raya ini. huhuhu..... nampaknya terpaksalah aku memakai baju raya tahun lepas, but it's OK sbb lagipun org semua bukan nyer tahu tuu baju tahun lepas, sbb aku jarang pakai dan menyebabkan ia kelihatan masih elok dan mcm baju baru.


Dataran Pahlawan Shopping Center



Mahkota Parade Shopping Center

Di Melaka nii, antara tempat shopping yang selalu aku pergi, kalau nak beli baju biasanya di Jaya Jasco atau Dataran Pahlawan, tp kalu nak beli kasut di Mahkota Prade, sbb byk pilihan di sana. Disebabkan satu perkataan yang menghantui aku jika aku ke shopping complex iaitu 'SALE' menyebabkan aku rambang mata untuk membuat pilihan, dan akhirnya untuk baju t-shirt pulak, emm... 2 helai baju kemeja, 2 helai t-shirt dan 2 helai Seluar. untuk raya kali ini kene berjimat sikit sbb nak spend money for my degree nti Nov ni, lepas raya InsyaAllah. Kasut dan accessory lain tak beli sbb ia masih ada dan boleh dipakai lagi. Jgan membazir, membazir itu amalan Syaitan... (Pesanan untk diri sendiri dan kalian semua).

Tapi jagn pulak kita lupa bahawa diakhir ramadhan ini, hendaklah kita meningkatkan lagi amalan kita dan semoha kita dapat bertemu dengan malam lailatulqadar iaitu beribadah dimalamnya seperti kita beribadah selama lebih 83 tahun. bersama-sama lah kita berdoa agar dapat diketemuakan dengannya...

SuFi

2 comments:

Lun said...

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

shopinggggggggggggggggggggggggggg


hehe

DaNi said...

lun -> jom p shopping, org kaya mara!
hehehe.......